Cost livrare in Easybox si Fanbox doar 5 lei
Termen de livrare: 2 - 7 zile lucratoare

JORDAN - Povestea brandului

JORDAN - Povestea brandului

În 1984, numele legendar Michael Jordan și-a făcut prima apariție în NBA. În aceeași perioadă Nike a cunoscut o scădere mare a vânzărilor. Cu o mișcare de marketing coordonată, compania a decis să îl abordeze pe Jordan pentru o nouă idee de colaborare. Ideea a fost de a crea o linie exclusivă de haine și încălțăminte cu semnătura celebrului baschetbalist. Parteneriatul a fost semnat cu un record de 2,5 milioane de dolari.

AIR JORDAN I

Foarte curand am avut și prezentarea primului model de pantof, AIR JORDAN I care bineînțeles a fost însoțit de o linie de haine corespunzătoare. Creatorii pantofului, inspirați de paleta de culori a echipei pentru care Jordan a jucat acasă, le-au folosit pentru crearea colecției. Este demn de remarcat faptul că majoritatea pantofilor de baschet din acea vreme erau complet albi, în contrast cu noul AIR JORDAN I care folosea culoarea neagră și roșie a echipei sale.

 

AIR JORDAN II

În acest fel, Nike a încălcat regulile campionatului NBA, care le interzicea jucătorilor să poarte doar pantofi albi. Într-o scrisoare către Nike și Bulls, federația NBA a declarat că pantoful negru și roșu al lui JORDAN a deteriorat uniforma de pe teren și că ar trebui să înceteze imediat să o mai poarte. Într-o mișcare strategică, Nike a plătit toate amenzile inițiale și s-a asigurat că această controversă iese la lumină. Așa că atunci când campionatul a fost amenințat cu suspendarea, Nike a creat o nouă combinație de culori pentru pantof, dar JORDAN a continuat să poarte culoarea interzisă în timpul încălzirii la competiția Slam Dunk din 1985. Acesta a fost începutul unei mari creșteri economice pentru compania Nike. Brandul Jordan a continuat să călătorească alături de marile succese ale celebrului jucător, prezentând anul viitor noul AIR JORDAN II.

AIR JORDAN III

În 1987, Jordan s-a trezit la o răscruce dificilă după ce doi dintre directorii companiei, care erau responsabili cu semnarea seriei Jordan, au decis să înființeze o companie separată în care doreau să ia cu ei și Jordan. Tinker Hatfield, care și-a început cariera ca director comercial al Nike, și-a asumat dificila sarcină de a crea noul AIR JORDAN III, al cărui design a fost inspirat din viața și personalitatea jucătorului. Așa că a combinat aceste elemente cu dragostea lui Jordan pentru haute couture și a creat un imprimeu de elefant care a fost folosit în noua linie de haine și pantofi. Jordan, care iubea pantofii, a resemnat cu Nike și a continuat să lucreze îndeaproape cu Hatfield pentru tot restul carierei sale. Celebra imagine JUMPMAN a fost imprimată pentru prima dată pe AIR JORDAN III!

Sursa de inspirație pentru logo-ul dinamic a fost o fotografie a jucătorului în 1984 pentru revista LIFE, unde a surprins saltul lui Jordan în lungime. Designul final al mărcii JUMPMAN cu plasarea sa în AIR JORDAN III a fost dat de designerul grafic Janice Gega.

Primul pantof care a reflectat această mare schimbare a fost AIR JORDAN XII. În 1997 linia de producție s-a separat. Brandul JUMPMAN câștigase multă dinamică și cu ajutorul Nike a devenit un brand separat, cu o structură și o strategie diferită. Dar rămâne o umbrela Nike.

Colaborarea cu Nike continuă și astăzi, acesta implicându-se în diferite proiecte speciale precum crearea pantofului de fotbal NJR X JORDAN Hypervenom care poartă semnătura celebrului jucător brazilian Neymar Jr.

Povestea continuă, dar un lucru este sigur:

De fiecare dată când îl vedem pe Michael Jordan purtând AIR JORDAN și sfidând gravitația, vom călători cu el neputându-ne lua ochii.

NU SPUNE NICIODATĂ NICIODATĂ, PENTRU CĂ LIMITELE, CA FRICILE, SUNT ADESEA DOAR O ILUZIE

MICHAEL JORDAN